21 nov. 2013

NUCILE: Efectele miraculoase asupra sănătăţii





O dietă bogată în nuci şi alune reduce riscul mortalităţii şi al cancerului, au arătat cercetătorii americani într-un studiu publicat în New England Journal of Medicine, potrivit Reuters.

Studiul cercetătorilor americani de la Centrul de cercetare a nutriţiei de pe lângă Universitatea Tuft din Boston s-a bazat pe informaţiile strânse de asistentele medicale şi de alţi angajaţi din sistemul de sănătate american, începând cu anii '80.

Studiul confirmă alte cercetări care indică faptul că un consum regulat de nuci şi alune scade riscul problemelor frecvente de sănătate, cum ar fi infarctul, cancerul de colon şi diabetul de tip 2.

"Nucile au fost demonizate pentru conţinutul ridicat în grăsimi. Acum, după 20 de ani, au fost recunoscute ca alimente sănătoase", a declarat Jeffrey Blumberg, de la Centrul de cercetare a nutriţiei din Boston.

"Nucile sunt bogate în grăsimi, dar acestea sunt grăsimi sănătoase", a precizat Jeffrey Blumberg.

Noul studiu - cel mai amplu de până acum, care are în vedere şi numărul de decese - arată că beneficiile pentru sănătate se transpun în reducerea riscului de moarte prematură, conform cercetătorilor.

Potrivit informaţiilor disponibile, cancerul şi bolile cardiovasculare sunt principala cauză a mortalităţii în Statele Unite - cu peste un milion de decese în fiecare an.

Cele două baze de date folosite pentru studiu au folosit informaţiile oferite de 76.000 de femei şi 42.000 de bărbaţi, care au răspuns la o serie de chestionare cu privire la obiceiurile lor alimentare.

Cercetătorii au vrut să afle dacă persoanele care consumă nuci şi alune erau mai sănătoase - în raport cu alte deprinderi de viaţă (fumatul, consumul de alcool, obezitatea, sportul) şi cu alte obiceiuri alimentare (cum ar fi consumul de fructe şi legume).

Charles Fuchs, de la Institutul de cercetare a cancerului Dana-Farber din Boston, recomandă consumul zilnic a 30 de grame de nuci şi alune, adăugând că persoanele care consumă astfel de seminţe prezintă un risc mai mic de a lua în greutate.

Este posibil ca persoanele cărora le plac nucile să fie mai suple, "dar, chiar şi după alegerea unui anumit stil de viaţă, observăm că aceia care consumă nuci sunt mai supli şi prezintă un risc mai mic de obezitate", a spus Charles Fuchs.

Foto: realitatea.net

17 nov. 2013

Întărește-ți imunitatea cu 7 suplimente alimentare




În sezonul rece, te poți confrunta cu o imunitate scăzută, adică poți deveni vulnerabilă în fața virusurilor, bacteriilor și a microbilor care circulă nestingherit prin aer. Din acest motiv, în fiecare toamnă este indicat să faci o cură cu suplimente alimentare, care îți revitaminizează și remineralizează organismul, astfel încât sistemul imunitar să fie din nou imbatabil.

Trebuie să știi că suplimentele alimentare nu înlocuiesc o alimentație sănătoasă și echilibrată și nici mișcarea. De fapt, în lipsa acestor elemente de bază, suplimentele alimentare nu prea dau rezultate.


1. Suplimente pe bază de usturoi

Probabil știi de la bunica sau de la mama că usturoiul este sfânt în sezonul rece, deoarece te ferește de răceală și de gripă. Într-adevăr, usturoiul este eficient în procesul de întărire a imunității, însă doar dacă îl consumi cu regularitate. Cum acest lucru nu îți este la îndemână tot timpul, poți apela la suplimentele alimentare pe bază de usturoi.


2. Suplimente pe bază de produse apicole

Produsele apicole, cum ar fi propolisul, lăptișorul de matcă, polenul și pastura, sunt extraordinare pentru sănătatea organismului. Ele întăresc sistemul imunitar, detoxifică organele interne, îți conferă mai multă energie și îți furnizează o mulțime de vitamine necesare bunei funcționări a organismului.

Dacă de primele produse cu siguranță ai auzit, pastura abia de câțiva ani a început să beneficieze de promovare. Pastura sau "pâinea albinelor" este un produs foarte hranitor, care îți oferă vitamine din grupul B, vitaminele C, D, E si K, enzime, proteine și glucide. Ține și tu o cură cu suplimente alimentare pe bază de produse apicole, pentru a avea o imunitate de fier.


3. Suplimentele cu spirulină

Spirulina este o algă miraculoasă, care furnizează organismului vitamina A, vitamine din complexul B, cupru, fier, zinc și seleniu. Suplimentele alimentare pe bază de spirulină te ajută să-ți întărești imunitatea, să slăbești, să-ți protejezi ficatul și să previi boli grave, cum ar fi cancerul.


4. Suplimentele pe bază de echinacea

Echinacea este o plantă medicinală despre care studiile arată că poate întări sistemul imunitar, dacă este urmată o cură de cel puțin 3 luni. Suplimentele pe bază de echinacea sunt foarte căutate în sezonul rece, deoarece pot preveni îmbolnavirea de răceală sau gripă. Pentru aceasta, este foarte important să ai grija de alimentația ta și să faci mișcare.


5. Suplimente pe bază de fructe de pădure

Fructele de pădure, în special afinele, conțin cantități importante de antioxidanți și de substanțe care îți întăresc imunitatea. În sezonul rece, poți urma o cură cu suplimente pe bază de fructe de pădure, ideală pentru a-ți proteja organismul de bacterii și virusuri, dar și pentru a-ți reface nivelul de energie.


6. Suplimente pe bază de ulei de pește

Suplimentele alimentare pe bază de ulei de pește sunt o sursă excelentă de acizi grași esențiali omega 3, necesari pentru scăderea colesterolului și protejarea inimii. De asemenea, aceste suplimente contribuie și la întărirea imunității.


7. Suplimentele cu vitamine

Suplimentele alimentare pe bază de vitamine (C, D și E) sunt și ele eficiente pentru întărirea imunității, mai ales în sezonul rece, când riscul de contactare a virusurilor răcelii și gripei este mai mare.

Sursa: eva.ro

Foto: eva.ro

Statul pe scaun la birou te ucide. Cum scapi cu viaţă?





Poate să sune ca o exagerare, însă statul pe scaun la birou ore în şir te poate ucide în timp. De altfel, acest stil de viaţă modern şi nesănătos îţi creşte şansele de a suferi un infarct cu 64% şi îţi scurtează viaţa cu circa 7 ani, spun cercetătorii are au studiat experimental fenomenul. Mai departe de această veste tristă se află şi una bună: poţi să scapi cu viaţă, daca iei măsurile potrivite.

De ce este atât de periculos statul pe scaun la birou aproape toată ziua poate fi neclar pentru unii, însă este limpede din punct de vedere anatomic. Corpul uman nu a fost conceput pentru a fi inactiv mai mult de 8-10 în timpul somnului. Iar dacă te gândeşti că munca la birou presupune să stai pe un scaun între 8 şi uneori chiar 12 ore (!), de multe ori într-o postură a corpului incorectă, începi să intuieşti de ce modul tău de viaţă ar putea fi un obstacol în calea longevităţii.


Efectele statului prelungit la birou

Este dificil de precizat un set complet şi general de efecte negative pe care statul la birou le are asupra sănătăţii, deoarece ele sunt strict legate şi de alţi factori, precum dieta, viciile, stresul la care cineva este supus etc. În schimb, se pot însuma consecinţele sedentarismului la locul de muncă pentru o persoana sănătoasă, care nu fumează, nu bea alcool în exces şi are o greutate normală.

După ce persoana amintită se aşază, activitatea electrică în muşchi încetineşte, odată cu rata de ardere a caloriilor pe minut. După ce corpul rămâne inactiv pe o perioadă de 24 de ore, se reduce cu 40% capacitatea corpului de a produce insulină pentru absorbţia glucozei, fenomen care conduce treptat la instalarea diabetului de tip 2.

După două săptămâni de stat la birou mai mult de 6 ore pe zi, corpul creşte cantitatea de trigliceride in sânge (moleculele de lipide), nivelul colesterolului rău LDL şi rezistenţa la insulină. Apare imediat îngrăşarea, atrofierea musculară şi privarea creierului de oxigen. Chiar dacă mergi la sală din când în când, deteriorarea stării de sănătate începe odată cu şezutul prelungit.

După 10 ani de stat la birou mai mult de 6 ore pe zi, riscul de obezitate, boli de inimă şi cancer de sân creşte în medie cu până la 30%.


Evitarea efectelor statului prelungit la birou

Din fericire, există multe lucruri pe care le poţi face pentru a evita consecinţele negative ale statului prelungit la birou. Ai grijă să te ridici în picioare la fiecare oră şi să te deplasezi, fie că o faci doar până la toaletă sau vorbind la telefon pe hol.

Fii activă fizic cel putin 30 de minute pe zi, cumulat, în orice formă îţi place. Parchează maşina mai departe de destinaţie, uită de lift şi foloseşte scările, ridică-te de pe scaun pentru a discuta cu un coleg în loc să foloseşti programul de chat intern, vizitează baia pe o rută ocolitoare şi bucură-te de plăcerea mersului de bicicletă în parc cât mai des.

Pentru a te obişnui cu pauzele în care să faci puţină mişcare o dată la fiecare oră când te afli la birou, pune alarma telefonului să sune. Chiar şi două minute în care te ridici şi mergi pe distanţe scurte după 60 de minute de stat jos pot contracara efectele sedentarismului la serviciu.

Nu uita nici de alimentaţia sănătoasă, gestionarea eficientă a stresului şi renunţarea la vicii, extrem de importante în combaterea consecinţelor statului pe scaun la birou ore în şir.

Sursa: eva.ro

Foto: eva.ro