15 mai 2011

Retete fara gluten

Alergia la gluten este o reactie a organismului la glutenul din cereale: grau, orz, ovaz, secara. Glutenul nu se gaseste in porumb, orez sau cartofi. Alergia la gluten este o reactie imunologica la nivelul mucoasei intestinale care isi pierde capacitatile normale de absorbtie a altor factori nutritivi ca, de exemplu, fierul si se insoteste de obicei de diaree.
 
Este foarte dificil pentru oricine sa isi schimbe dintr-o data stilul de viata, sa isi schimbe meniul, sa evite mancaruri care pana atunci ii placeau. Ca om normal ce ma aflu, imi este imposibil sa imi dau seama cat de dificil este sa ai anumite probleme, anumite interdictii. Dar pentru cei care se lovesc de acest tip de alergie, le fac cunostinta cu “Casuta fara grau”. Un blog in care veti gasi retete care va vor ajuta sa mancati mai bine si mai sanatos, uitand de aceasta alergie. Iata si cateva retete pe care le-am gasit aici:


Cheesecake a la Amy

Pentru blat:
- aprox 200 g curmale fara samburi
- aprox 100 g stafide
- 1 cana caju crud (pe care l-am macinat), o cana are 250 ml. Am vrut sa pun nuci, dar ne-a fost lene sa le spargem si sa le curatam, asa ca am folosit caju
- apa
- 3 linguri ulei de cocos
Pentru crema de branza:
- 730g branza (atat am obtinut din cei 6 litri de lapte)
- aprox 200 g smantana facuta in casa
- 3 oua (data viitoare fac cu 2)
- aprox 100 g miere (adaugati treptat pana este cat va place de dulce)
- cam 2 varfuri de cutit de pudra de vanilie Bourbon ( yummy)

Cum am facut?

Curmalele le-am taiat bucatele. Apoi le-am pus impreuna cu stafidele, uleiul de cocos topit si putina apa in vasul de la blender, si le-am facut pasta.(daca aveti robot de bucatarie merge si mai repede, le puneti pe toate in robot si mixati, nu mai pierdeti vremea cu tocatul curmalelor cu mana) Peste pasta am adaugat cajuul macinat am amestecat bine bine si compozitia rezultata am folosit-o ca sa tapetez forma in care se va coace cheesecake-ul.

Acum treceti la branza. Mixati putin branza ca sa se marunteasca, adaugati smantana. Mixati.Adaugati ouale unul cate unul. Mixati. Adaugati mierea si vanilia. Mixati. Crema obtinuta turnati-o peste blat si la cuptor cu praji pana…se coace. Cam o ora asa.

Dupa ce s-a copt, lasati-o sa se raceasca bine bine si abia apoi consumati. Pastrati la frigider.
Este delicioasa. Serviti simpla, cu siropuri sau dulceturi de fructe, sau ca mine…cu zmeura zdrobita si atat

Sper sa va placa daca o veti incerca.


Pogacele cu Branza

Pentru doi parinti si un copil aveti nevoie de:
  • 120 g amidon de porumb
  • 100 g faina de orez
  • 20 g faina de hrisca
  • 5 g guma guar *
  • 100 g telemea de oaie, rasa (sau ce va place voua)
  • 100 g unt (eu nu il las sa se inmoaie, mi se pare mai usor de manevrat)
  • 1 ou
  • 50 ml lapte
  • 15 g drojdie
  • putin bicarbonat
  • sare (adaugati sare in functie de cat de sarata este branza, telemeaua de oaie este sarata bin asa ca nu e nevoie de sare)
Incepeti prin a incalzi laptele putin (sa fie caldut doar). In acesta veti dizolva drojdia pe care apoi o lasati sa se odihneasca pentru 10 minute.

Intre timp pregatiti fainile + guma guar + branza rasa + untul + galbenusul de la ou + bicarbonat si sare, le puneti intr-un bol, turnati si amestecul de drojdie si framantati bine bine pana obtineti o bila de aluat moale.

Dati bila de aluat la frigider pentru o juma de ora timp in care faceti curat prin bucatarie (eu evident nu fac asa, dar stiu ca ar fi bine sa fac ).

Scoateti bila din frigider si in functie de ce tava aveti impartiti aluatul pe portii. Mie imi ies 2 portii “aerisite”, adica nu inghesui pogacelele in tava. Daca le coaceti in tava de la cuptor cred ca merg toate o data.

Intindeti cu sucitorul (sucitoarea ce-o fi) o foaie groasa de o jumatate de centimetru si decupati in formele preferate. Daca nu aveti forme speciale merge foarte bine si cu un pahar.

Puneti pogacelele in tava ungeti-le cu albusul care v-a ramas si puneti tava in cuptor la un foc mediu pentru aproximativ o jumatate de ora. Cuptorul incins in prealabil. Sunt gata cand devin aurii.
Pizza fara gluten
Pentru blat aveti nevoie de:
  • 2 cartofi mari, copti (adica in cuptor, ca sa nu existe confuzii)
  • 2 linguri cu varf faina de naut
  • 1 lingura cu varf amidon de porumb
  • 1 ou
  • sare
Cartofii copti ii zdrobiti bine bine cu furculita, adaugati oul, fainile si sarea si amestecati cu mana pana la omogenizare. Dupa ce ati terminat, ungeti o tava cu putin unt (eu am uns-o cu untura) si tapetati-o cu amestecul pe care l-ati facut. Da da, cu mainile, deoarece compozitia este oarecum cremoasa, si nu se poate intinde cu sucitorul. Luati cate putin si intindeti pe tava pana nu mai aveti locusor gol. 

Dupa asta puneti deasupra topping-ul preferat. Eu am folosit piept de curcan copt la cuptor, ciuperci, sos de rosii, oregano si branza Cheddar. Voi puneti ce vrea sufletelul vostru, dar daca vreti sa manance si vreun copilas va sugerez sa nu folositi mezeluri.

Dupa ce terminati de impopotonat tava, dati-o la cuptor, la foc mediu pentru vreo juma de ora. Verificati din cand in cand. Atunci cand aluatul de pe margini are aspect crocant este gata .

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu